SEO-tips for begyndere

Undrer du dig over, hvordan man laver SEO for begyndere? Er du overvældet af den mængde jargon og tekniske ting, du skal lære? Hvis ja, så skal du tage et øjeblik til at læse videre.

I SEO-verdenen taler vi om ting, som begyndere ikke forstår. Dette gør det virkelig svært for begyndere at forstå, hvad der virkelig foregår. Og af hensyn til vores egen fornuft er vi nødt til at kunne forklare tingene i enkle vendinger, så alle kan forstå det.

Hvis du ikke ved noget om SEO, vil du ikke forstå de forskellige termer og begreber, der indgår i processen med SEO. Det betyder, at du ikke rigtig kan se, om et websted klarer sig godt, fordi du ikke aner, hvad det er, de gør.

I denne artikel vil jeg hjælpe dig med at forstå, hvordan man laver SEO for begyndere, så du kan komme i gang med det samme. Hvis du vil finde ud af, hvordan du får trafik til dit websted, så læs videre.

Hvis du læser dette, er du sandsynligvis allerede klar over, at søgemaskineoptimering er et vigtigt punkt på dit websted.

En effektiv SEO-strategy vil hjælpe din virksomhed med at forblive konkurrencedygtig og rentabel. En god SEO-strategi bør være en kombination af flere ting.

#1, On-Page SEO

Glem alt om Off-Page SEO for nu. Din side skal kunne ranke sig selv for sine centrale søgeord, så den kan blive set af søgemaskinerne. Det betyder, at du skal optimere din side korrekt, så søgemaskinerne kan finde den, indeksere den og placere den korrekt i søgeresultaterne.

#2, Søgeordsanalyse

Når du har identificeret de rigtige søgeord til brug på dit websted, skal du finde ud af, hvor mange gange hvert søgeord optræder i selve artiklen. Altså en søgeordsanalyse. Der findes flere forskellige søgeordsforskningsværktøjer, som du kan bruge afhængigt af den type websted, du har. For eksempel SEMRush.

#3, Link Building

For at opbygge links på dit websted skal du finde andre websteder, som kunne være interesserede i at linke til dit websted. Det skal du gøre, for hvis du har et link fra et andet websted af høj kvalitet, vil søgemaskinerne betragte dit websted som mere værdifuldt. Hvis du har nogle få links, der kommer fra websteder af høj kvalitet, kan du forbedre din placering i søgemaskinerne. Google begrænser dog antallet af backlinks, du kan have ad gangen, så du skal bruge strategier til at få dem.

#4, Brug gode metoder til opbygning af backlinks

Sørg for, at du ikke bruger spammy eller skumle taktikker for at få backlinks. Dette omfatter køb af dem, brug af scripts eller brug af black hat-metoder.

Når du har fundet ud af din strategi for linkbuilding, skal du sørge for at fortsætte med at opdatere dit websted. Dette omfatter opdatering af det indhold, der vises på siden, så det forbliver relevant og ajourført.

5. Vær ikke bange for at reklamere

Hvis du forsøger at få en højere placering i søgemaskinen, skal du være villig til at annoncere.

Hvis du overvejer at annoncere online, bør du tænke på organisk SEO, fordi annoncer kan ødelægge dit omdømme i Googles øjne. Der er dog nogle få tricks til annoncering, som faktisk virker.

Reklame er en form for markedsføring, der foregår via pay-per-click (PPC)-reklamer eller via bannerannoncer på websteder. Med andre ord betaler du en hjemmesideejer for at placere din annonce i sidebaren eller på forsiden. Som sådan kan du gøre alt fra målretning af søgeord til budgivning til prisen pr. klik.

Ud over de typiske typer annonceringstjenester kan du opdage, at nogle virksomheder tilbyder gratis annoncering. Der er mange muligheder for at annoncere, der dukker op i din egen research, og nogle af dem er mere vellykkede end andre. Her er nogle få måder at annoncere og markedsføre din virksomhed på internettet på.

  1. Betalt søgemaskineoptimering (PPC) – Her betaler du en hjemmesideejer for at få dit website på deres website og/eller deres annonceplads. De fleste websteder bruger nøgleord til deres annoncer, og disse kaldes generelt pay-per-click-annoncer. De er meget målrettede og lette at finde. Ulempen er, at de kan være dyre og ofte en lang proces for at blive godkendt. De fleste websteder har f.eks. brug for et vist antal backlinks til dit websted for at blive rangeret. Disse kan være svære at få og bliver nogle gange givet væk som en salgsfremmende bonus. Du kan bruge AdWords og AdSense til at finde PPC-websteder.
  2. Organisk SEO – Den anden mulighed er at vælge en organisk søgemaskine. Du betaler ikke en hjemmesideejer for denne type reklame. I stedet skal du selv lægge en stor indsats for at sikre, at dit website rangerer godt på de søgeord, du ønsker. Dette kræver meget tid, især hvis du er ny inden for SEO. Det vil tage et stykke tid, før din hjemmeside rangerer højt på de ønskede søgeord, og du skal blive ved med at arbejde på det.
  3. Reklame på sociale medier – Denne type reklame ligner Facebook-annoncer, men du betaler ikke en hjemmesideejer for at placere din reklame på deres websted eller deres annonceplads. I stedet bruger du den sociale medieplatform til at nå din målgruppe. Der er mange platforme derude, men den mest populære er Facebook. Facebook bruger søgeord til at filtrere annoncer og målretter normalt din demografiske målgruppe ud fra din interesse. Ulempen ved dette er, at du kun kan målrette mod brugere, der allerede er på platformen og har liket din side.
  4. E-mail marketing – Du kan også bruge e-mail marketing til at målrette dine kunder. Fordelen her er, at du kan målrette dit marked til specifikke demografiske grupper, og de vil modtage din besked i deres indbakke. Ulempen er, at du konkurrerer med de tusindvis af andre beskeder, der sendes hver dag, og du skal være opmærksom på ikke at overtræde spamlove.

Leave a Reply

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.